(H)istorija/povijest u 100 riječi: Baka gejmerka – Carol Shaw

Carol Shaw sa nagradama za River Raid 1984.Carol Saw je prva žena dizajnerka video igara. Rođena je 1955. godine u Palo Alto, Californiji. Kao mala nije se previše interesovala za lutke, već je s braćom u to vrijeme lemila i krpila makete željeznica i električne voziće. Prvi posao je dobila u Atariju koji je praktično kompanija koja je začela video igre

Piše: Haris Dedović

Bila je izvanredna matematičarka. Takmičila se i osvajala nagrade. Govorili su joj: „Dobra si u matematici… za curu“. To ju je nerviralo. Svoj izbor je polako počela usmjeravati prema kompjuterskim naukama. Diplomirala je Inženjerstvo na Berkeley koledžu.

Prvi posao je dobila u Atariju koji je praktično kompanija koja je začela video igre. Počela je programirati za tada novu NCS konzolu. Iako to nije znala, postala je prva žena dizajnerica video igara.

Poslije Atarija se zapošljava u Activision. Tu programira svoju najpoznatiju igru River Raid. To je bila bazična 2D akciona igra sa nailazećim preprekama i mogućnošću da se one uz pomoć „pucanja“ otklone. Također, da bi se napredovalo u igri moralo se „puniti gorivo“ koje se također dobijalo tako što bi objekti nailazili, a igrač bi pucao u njih. Prodana je u više od milion primjeraka.

Dizajnirala je još i: Video Checkers (1978), 3-D Tic-Tac-Toe (1978), and, with Nick Turner, Super Breakout (1978).

U ranu penziju odlazi 1990. godine.

Za dizajniranje igara kaže da joj je dalo dovoljno finansijske snage da se penzioniše ranije, te da je sretna što je uspjela uštedjeti i investirati određeni novac za starije dane. Nema velike želje za publicitetom, uživa u vožnjama biciklom, te u ponekoj igri. Kaže da je igrala SimsCity dugo.


Arduino radionica u Zenici
Klikni ovdje