Kako inžinjer ili inžinjerka treba da izgledaju? Zašto je promotivni poster na kojem inžinjerka opisuje svoje radno okruženje pokrenuo niz diskriminirajućih komentara?
Piše: Senka Imamović
Isis Anchalee Wegner je inžinjerka u ranim dvadesetim, zaposlena u softverskoj firmi OneLogin iz San Francisca. Na nagovor kolega/ica se fotografisala i opisala svoje radno okruženje u svrhu stvaranja jednog od promotivnih plakata firme u kojoj radi. Cilj ove firme je bio pozvati inžinjere/ke da se priključe njihovom timu tako što će par uposlenika/ca pozirati na reklamnom posteru. Poster Isis je izazvao mnogo više pažnje nego poster njenih kolega.
Kampanja se nije trebala fokusirati niti na jedan spol niti je trebala pokazati kako izgleda jedna inžinjerka. Fotografije Isisinog promotivnog plakata su se ubrzo našle na društvenim mrežama gdje su ljudi najčešće komentarisali njen izgled te kako je previše izazovna da bi bila inžinjerka, kako su platili modela da ih reklamira te kako to nije tipičan poster koji promovira IT firmu. Tako su, upravo zbog njene rodne pripadnosti, ali i izgleda, mnogi komentari otišli u pogrešnom smjeru, čime je Isis, nenamjerno, ispitala stereotipe o inžinjerima/kama te potakla ljude na razmišljanje.
Kao znak protesta Isis je postavila fotografiju držeći sliku sa hashtagom IlookLikeAnEngineer
kojim je pozvala širu javnost da joj se priključi u širenju njene priče i redefiniranju toga kako bi jedan inžinjer ili jedna inžinjerka trebali izgledati. Ovom fotografijom je započela digitalnu revoluciju.
Žene diljem svijeta su se udružile i odazvale na Isisin poziv boreći se protiv rodnih stereotipa tako što su postavile svoje fotografije sa pomenutim hashtagom na društvene mreže.
CNN je prenio da je u prvih 24 sata korištenja hashtaga postavljeno više od 26 hiljada tvitova, a da se tvitovi postavljaju i danas. Procijenjuje se da je hashtag korišten u više od 50 zemalja.
Ako proguglate ovaj termin, možete se uvjeriti da je pomenuti hashtag prerastao u nešto mnogo više, u I Look Like an Engineer pokret koji za cilj ima rušenja stereotipa o inžinjerima, posebno inžinjerkama te LGBTQ inžinjerima/kama. Isis je također pokrenula fundraising kampanju koristeći bilborde sa fotografijama ljudi koji su koristili hashtag, s ciljem skupljanja novca za organiziranje programa zahvaljujući kojima manjine uče programirati.
#IlookLikeAnEngineer u BiH
Atlantbh je jedna od od vodećih software development kompanija u BiH. U prethodnu rečenicu se vrlo lako uvjerite kada kročite na posljednji sprat Bosmal City Centra u Sarajevu i oduševite se svakim od 850 kvadratnih metara na kojima uposlenici/ce ove firme rade. Jedan od pokazatelja uspješnog poslovanja je upravo koncept boljeg radnog okruženja koji sprovode, a koji za rezultat ima zadovoljne uposlenike/ce. Iz rukovodstva ove firme poručuju da im profit nije jedini motiv, nego vrijednosti – poput usavršavanja, izvrsnosti, respekta prema svima sa kojima sarađuju, ali i odgovornosti prema društvu i prirodi koja nas okružuje.
Upravo te vrijednosti posjeduju uposlenice ove firme koje su se stoga, vrlo rado, odazvale gore pomenutom pokretu te fotografisale sa hashtagom IlookLikeAnEngineer. Kompanija često naglašava da je ponosna na djevojke u svom timu i da u stvaranju boljeg radnog okruženja djevojke imaju važnu ulogu, jer su često one pokretačice novih ideja.
Iz razgovora sa dvije Atlantovke za našu rubriku IT Super Girls, a koji ćete moći pročitati uskoro, saznajemo više o razlozima njihovog priključivanja kampanji.
„Nakon što smo kolegice i ja vidjele taj članak jednostavno nas je naljutio i htjele smo na neki način dati podršku. Ne znam koliko je sam taj čin imao efekta, ali male inicijative slične ovoj su bitne za društvo i vjerujem da mijenjaju stvari na bolje,“ pojašnjava Samra, uposlenica ove firme već četiri godine. Također, Nejra dodaje kako u svom skoro osmogodišnjem radu često od kolega čuje kako ne izgleda kao inžinjerka. „Nakon što su kolegice objavile fotografiju podrške u komentarima ispod ste mogli pročitati kako one sigurno nisu inžinjerke Atlanta nego djevojke koje rade u administraciji. Taj stereotip je nešto s čim se svakodnevno suočavamo,“ dodaje Nejra.
Ove dvije djevojke, ali i njihove kolegice iz Atlanta poručuju da nas stereotipi ne trebaju zamarati, ali da se treba truditi da ne prerastu u vid diskriminacije. Također, jasan su primjer uspješno zaposlenih žena koje grade karijere upravo u IT sektoru. Detaljnije o kompaniji Atlantbh čitajte ovdje
Bolje radno okruženje
Koncept boljeg radnog okruženja je savremeni koncept organizacije poslovnog i radnog ambijenta. Organizacija rada, sloboda i okruženje u kojem imate prostorije za zabavu i odmor, koji krase fotelje, ležaljke i ljuljačke omogućava uposlenicima/cama da se osjećaju više nego ugodno. Ovakav koncept rada se ne može zamisliti u poslovnom prostoru u BiH u čemu je Atlantbh pionir, ali je često rješenje u mnogim svjetskim kompanijama. U ovom boljem, ali i zdravijem radnom okruženju svaki zaposlenik upravlja svojim radnim obavezama, ima fleksibilno radno vrijeme, posebne benefite i nagrade, ali i ono što ih je najviše iznenadilo – neograničeno korištenje godišnjeg odmora. Atlantbh također podržava i edukaciju te svi uposlenici imaju fond koji moraju potrošiti svake godine, motivišući ih time da pohađaju različite kurseve i edukacije kojima rade na svom usavršavanju. „Nemamo ograničen broj slobodnih dana, deviza firme je da se posao mora završiti, a nebitno odakle i kada ga radite. Možete uzimati slobodne dane dokle god vaš tim i projekat ne ispaštaju,“ pojašnjava Samra.
Ne zvuči li ovo kao idealan posao?