Ljetnu školu programiranja i elektronike za talentovane učenike/ce srednjih škola su organizirali ACADEMY387 i Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo. Tokom mjeseca oktobra, dvosedmičnu besplatnu nastavu programiranja, elektronike i web razvoja je odslušalo oko 100 učenika/ca iz nekoliko srednjih škola sa područja cijelog kantona Sarajevo.
Piše: Senka Imamović
Milica Vujadinović, program koordinatorica u ACADEMY387, ističe kako je cilj organizacije Edukativne platforme – Ljetne škole za talentovane učenike/ice bio da se srednjoškolci/ce uvedu u svijet programiranja i elektronike. „Željeli smo da im se približi sve ono što se krije iza aplikacija koje koriste i da im se pokaže da, ukoliko budu željeli, oni sami mogu kreirati svoje aplikacije za par godina i biti vrsni programeri/ke. Predavači su imali zadatak da im na što zabavniji, zanimljiviji i, prije svega, jasniji način pokažu da IT svijet, tačnije programiranje i elektronika, nisu bauk i da se uz malo vježbe i učenja može dosta toga,“ pojašnjava ona.
Učenike/ce koji su pohađali ovu školu je predložilo rukovodstvo škola, a kriterij za njihov odabir je bio odličan uspjeh te poseban afinitet prema informatici i matematici, kao i generalno interes za IT. Većina njih uskoro završava srednju školu te su suočeni sa velikom odlukom u životu, gdje dalje? „Namjera nam je bila da im otklonimo sve sumnje i nedoumice ukoliko su odlučili da se bave IT strukom i da ovim putem samo učvrstimo njihovu namjeru u tome. Naš uspjeh će samim tim biti veći ukoliko se za IT svijet, nakon ove edukacije, odluče i oni koji o njemu nisu razmišljali,“ dodaje Milica.
Ljubav ka bionici kao razlog upisivanja ETF-a
Za IT Girls sam razgovarala s dvije maturantice, učesnice ove edukativne platforme. Ilma Subotić iz Gimnazije Obala kaže da joj je dugo trebalo da odabere šta je najviše zanima, ali je shvatila da je matematika ta koja je opušta i s kojom je zabavno, a sličnu ljubav gaji i prema fizici. Slušajući ovu osamnaestogodišnjakinju, ostajem zatečena detaljno razrađenim planovima za budućnost jedne srednjoškolke. „U srednjoj školi sam otkrila bioniku koja se tek pojavila na IT tržištu i to je nešto što mnogo ljudi ne poznaje – spoj biologije i elektronike, a i programiranja naravno, te zato i odlučujem da upišem matematičko-informatički smjer. S programiranjem nisam imala puno kontakta osim u Pascalu i C++ koji smo radili na sekciji. Informatika se kod nas fokusirala samo na učenike koje to striktno interesuje, a nažalost samo nas je dvoje dolazilo na sekciju programiranja. U četvrtom razredu se više prilika otvara te smo dosta uključeni u projekte koji promovišu naučni rad. Kad sam dobila poziv za ovu ljetnu školu, posebno me oduševilo jer sam znala da je to ono što mi treba da me „pogura“ dalje, da odlučim da idem na Elektrotehnički fakultet, da završim automatiku, i da magisterij, ako budem mogla naravno, upišem negdje u inostranstvu gdje su uslovi dosta bolji. Osim ako se naravno situacija u BiH do tad ne poboljša. U prilog tome ide i to što volim jezike, a kombinacija nauke i jezika uvijek ide“, pojašnjava Ilma.
Ajla Brulić je devetnaestogodišnjakinja koja pohađa Elektrotehničku školu u Buća Potoku i ističe kako je pozitivno iznenadio poziv direktora da se priključi ovoj edukaciji. Još nije sigurno odlučila šta želi studirati, ali zna da će biti povezano s matematikom i informatikom. O utiscima o ljetnoj školi kaže: „Prvi dan je bilo super i najmanje naporno. Već drugi dan je bilo naporno jer smo 4h slušali jedan predmet i zaključili smo da bi možda bilo bolje da smo imali blokove po 2h. Svi predmeti su mi se svidjeli i prije ovog sam razmišljala o programiranju jer volim matematiku, informatiku i logičke predmete. I u osnovnoj i u srednjoj školi smo radili na osnovama programiranja pa mogu reći da imam prethodno znanje. U trećem razredu sam se opredijelila za automatiku i elektroniku, gdje sam kasno saznala da nažalost ne učimo programiranje. Ne znam koliko ću znati o programiranju nakon završene srednje škole, ali nakon obuke sam vidjela da se dosta toga može preko interneta i bez predavanja naučiti te da ima mnogo online stranica sa dobrim objašnjenjima.“
‘Vojnički kamp’ za mlade informatičare
U sklopu ove edukacije srednjoškolci/ke su imali priliku obići IT kompanije u BiH koje se nalaze u okviru tehnološkog parka HUB387, Mistral i Kliku, kao i coworking space NEST71 gdje su imali priliku da se upoznaju sa načinom rada, poslovnom kulturom i izazovima IT sektora. „Tokom obilaska učenici/ce su mogli da vide i iz prve ruke saznaju kako je to raditi ovaj posao te da i oni sutra mogu biti dio tih kompanija. Sudeći po pitanjima koja su postavljali, rekla bih da im je to bilo jako interesantno iskustvo“, kaže Milica. Ilmina izjava o tehnološkom parku to itekako potvrđuje: „Prvo što me oduševilo ovdje je profesionalna atmosfera koja vlada u cijeloj zgradi, ne samo u prostoriji u kojoj mi radimo, i sve je nekako opušteno. I kada boravite pet dana u ovakvom okruženju, kao da vam koeficijent inteligencije još dodatno poraste. Ovo se može porediti s vojničkim kampom za mlade informatičare, jer mi poslije časova izlazimo iz ovih prostorija s dodatno osnaženim mozgom i sad nam se sve čini lakšim. Sigurno bih u budućnosti voljela da imam svoj laboratorij, ali kad bih imala prostor sličan ovim koje smo ovdje vidjeli, to bi bilo odlično,“ pojašnjava ona.
Za kraj razgovora djevojke govore kako vlada jednako interesovanje za kurs među djevojkama i momcima te se slažu oko toga da, koliko god se gradivo naučeno na ovoj ljetnoj školi činilo teškim, svaki je početak težak te je važno imati zacrtan cilj. „Najbitnije je upisati ono što volimo, nebitno koliko se zarađuje, nego nešto što će nas opuštati i ne umarati dok to radimo,“ zaključuje Ajla.
Edukacija za učenike/ce je bila potpuno besplatna, a sredstva za njeno organiziranje (30.000 KM) je obezbijedio Kanton Sarajevo, putem Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS. Srednjoškolce/ke je u prostorijama ACADEMY387 posjetio i ministar za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo Elvir Kazazović, te tom prilikom rekao: „Cilj nam je bio da se okupe najbolji srednjoškolci/ke iz KS i pripreme i edukuju za IT sektor, jer postoji realan problem da u našim školama nemamo veliku zastupljenost kadra koji se obrazuje u ovoj oblasti, zbog čega planiramo da za sljedeću školsku godinu zajedno sa sarajevskim gimnazijama i Elektrotehničkim fakultetom organiziramo ciljanu edukaciju ove vrste deficitarnog kadra“.
Obuka je započela u ponedjeljak 26. septembra i trajala do 10. oktobra kada su polaznicima/cama podijeljeni certifikati o stečenom znanju uz skill card, koji izdaje ACADEMY387. „Mi u ACADEMY387 smo uživali družeći se sa njima u te dvije sedmice. Nadamo se da će u budućnosti biti još puno sličnih projekata koje ćemo realizovati, jer bez sumnje budućnost BiH zavisi upravo od ove djece,“ zaključuje Milica. Ministar Kazazović je prilikom dodjele certifikata istakao i da je Ministarstvo opredijeljeno za nastavak ovog projekta zbog nedostatka IT stručnjaka u BiH, a i jer su učenici/ce postignutim rezultatima u potpunosti opravdali očekivanja edukatora.
——–
ACADEMY387 je zamišljena kao otvorena edukacijska platforma za sve pojedince i ustanove sa zajedničkim ciljem dijeljenja znanja. Primarni fokus je na stvaranju intenzivnih i kratkih kurseva, radionica i lekcija kreiranih od strane profesionalaca i svjetskih lidera. Programi su dizajnirani kao direktan odgovor na porast tržišne potrebe za određenim vještinama, poznavanjem tehnologija i znanjem. ACADEMY387 pruža neophodne treninge i resurse postojećim firmama iz oblasti informacijskih tehnologija i komunikacija, i djeluje kao odskočna daska za prikupljanje znanja i novostečenih vještina u skladu sa potrebama tržišta. Stvaranjem nove i kvalifikovane radne snage ACADEMY87 pomaže već postojećim IT kompanijama te pospješuje konkurentnost Bosne i Hercegovine na svjetskom tržištu.