Informatička pismenost ne samo da je poželjna nego je danas postala i obavezna kako bismo mogli stati rame uz rame sa svjetskim obrazovnim i tehnološkim standardima i trendovima.
U tom kontekstu, naši učenici i učenice već u osnovnoj školi trebaju poznavati ne samo osnovne informatičke pojmove i baratati prostim kompjuterskim operacijama nego biti sposobni i sami programirati i kreirati vlastite softverske inovacije.
Naše nastavno osoblje i naše škole svojim učenicima i učenicama se trude pružiti maksimalno od onoga što su u stanju ponuditi s obzirom na zaista lošu opremljenost naših škola, što je pokazalo i nedavno sprovedeno istraživanje o stanju opremljenosti škola IKT opremom, mrežnom infrastrukturom i pristupom internetu u školama u BiH.
Mapiranje IKT resursa osnovnih i srednjih škola sporovedeno je u okviru projekta “Jačanje socijalne i zdravstvene zaštite u odgovoru na pandemiju COVID-19 u Bosni i Hercegovini”, koju je UNICEF u BiH proveo uz podršku USAIDa. Mapiranje je provedeno u partnerstvu s ministarstvima obrazovanja, s ciljem procjene resursa i potreba škola u Bosni i Hercegovini, u svjetlu obrazovanja za 21. stoljeće.
Kako bi se napravile značajne promjene u ovoj oblasti, 6. septembra, ove godine, u Velikoj sali BKCa u Tuzli, održana je prva konferencija posvećena digitalizaciji osnovnih i srednjih škola na području Tuzlanskog kantona pod nazivom „Informaciono komunikacione tehnologije u obrazovanju.“
Naime, Udruženje profesora i nastavnika informatike Tuzlanskog kantona, u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona i Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona upriličilo je konferenciju sa ciljem pokretanje procesa za unapređenje kvaliteta obrazovanja u školama u Tuzlanskom kantonu kroz upotrebu informaciono komunikacionih tehnologija i pripreme učenika i učenica za cjeloživotno učenje.
Od značaja je bilo uvodno obraćanje Sanje Kabil, voditeljice odjela za obrazovanje UNICEFa BiH, koja je govorila o značaju IKTa u obrazovanju i projekatima koje u tom pogledu vodi UNICEF u Bosni i Hercegovini. Gđa Kabil je upravo kao jedan od tih projekata spomenula i projekat “IT Girls dolaze u vaše škole” koje implementira naše udruženje u saradnji s IT Girls inicijativom, kao dobar primjer pokretanja procesa promjena kada govorimo o uključivanju djevojčica u IKT obrazovanje.
Predsjednica našeg udruženja, Leila Hadžić, magistrica elektrotehnike govorila je o prednostima STEAM modelu i njegovom jedinstvenom značaju u procesu obrazovanja kao sponi kreativnosti, inovativnosti i tehničkih vještina.
Škole TK su tokom konferencije imale priliku predstaviti vlastite dobre prakse u IKTu, a mi bismo istakli, Gimnaziju “Meša Selimović” koja je za svoje predstavnice izabrala članice IT Girls kluba koje su demonstrirale svoje znanje u radu sa Arduino setovima.
Učešće na konferenciji je uzelo preko 500 obrazovnih stručnjaka i stručnjakinja, a određene teme su na konferenciji prezentirali i predstavnici privrednih subjekata iz oblasti telekomunikacija i IKT-a.
Zahvalni smo za priliku da budemo dio ovog susreta.