Merima Karamović

Voljela bih kreirati svoju web aplikaciju za virtuelne biblioteke

Merima je dvadesetdvogodišnjakinja koja je nedavno diplomirala komparativnu književnost i bibliotekarstvo na Filozofskom fakultetu u Sarajevu. Ljubav prema bibliotekarstvu i njegova neminovna povezanost sa tehnologijom su je naveli da se obrazuje u području informacijskih tehnologija, a stipendija na IT Akademiji joj je to i omogućila.

Razgovarala: Senka Imamović

Postajući svjesni perspektivnosti IT sektora, mnogi se odluče okušati u različitim kursevima i dodatnim edukacijama o računarskim tehnologijama, srodnim njihovoj struci kako bi unaprijedili znanje, ili totalno novim za njih. Jedna od škola koja nudi takav vid obrazovanja je i ITAcademy – međunarodna škola za edukaciju i informatiku, sa sjedištem u Beogradu. Polaznici i polaznice ove Akademije imaju različita iskustva i uspjehe, a jedna od tih priča je i Merimina.

Akademija, naime, nudi i jednogodišnju stipendiju za školovanje osoba s invaliditetom I kategorije, jer je jedan od ciljeva programa upravo raznolikost među polaznicima. Ovakve stipendije su rijetkost i zahvaljujući platformi za učenje na daljinu, omogućava im se kvalitetno obrazovanje i osoposobljavanje za rad na poslovima vezanim za primjenu informacionih tehnologija, što je i jedno od najboljih rješenja za veliku nezaposlenost osoba sa invaliditetom.

Motiviranošću do stipendije

Merima Karamović je jedna od polaznica Akademije koja je dobila upravo takvu stipendiju. S Akademijom se prvi put susrela nakon što je dobila mogućnost pohađanja besplatnog kursa engleskog jezika. Prilikom tog susreta, a kasnije i slušanja online kursa (preko platforme za učenje na daljinu), imala je priliku da se detaljnije upozna sa principima rada i stipendijama koji se nude. „Nakon uspješno odslušanog i položenog kursa engleskog jezika definitivno sam se odlučila upisati jedan od jednogodišnjih programa koje nudi IT Akademija, s obzirom na to da mi se svidio princip ‘učenja na daljinu’“, objašnjava Merima.

Merima je odlučila ne čekati da diplomira, nego Akademiju upisati paralelno sa studijem krajem augusta 2015. godine: „Svakako da je interesantna činjenica da sam se ja kao studentica Odsjeka za komparativnu književnost i bibliotekarstvo Filozofskog fakulteta odlučila okušati i u programiranju (zbog činjenice da su to naizgled vrlo raznorodne discipline, što jednim dijelom i jesu), međutim ljubav prema bibliotekarstvu i njegova neminovna povezanost sa tehnologijom, naročito danas kada možemo reći da je sve tehnologija, navela me da se edukujem i usavršavam i u području informacijskih tehnologija. Akademija mi se učinila kao idealna prilika za nešto takvo, zbog relativno kratkog vremenskog perioda tokom kojeg traje školovanje, a vrlo visokog nivoa znanja kojeg možemo usvojiti“, kaže ona.

Jedan od najbitnijih uslova za stipendiranje je velika motiviranost kandidata/kinje tj. motivaciono pismo koje treba dostaviti uz ostalu potrebnu dokumentaciju, a koje pokazuje dotadašnje aktivnosti, znanje, interesovanja i naravno motivaciju onog ko aplicira. „Mislim da se u mom motivacionom pismu mogla prepoznati upornost, istrajnost te ogromna želja za edukacijom i napredovanjem te naravno pohađanjem programa, što je zasigurno doprinijelo činjenici da baš ja budem među odabranim stipendistkinjama,“  ističe Merima.

Merima je odabrala odsjek PHP programiranja te se za vrijeme pohađanja uspjela okušati i u radu u jednoj IT firmi, a  nada se da će imati priliku nastaviti tu raditi. Na pitanje zašto je od mnogih programa koje Akademija nudi izabrala baš PHP, Merima kaže: „Moram priznati da sam prilikom odlučivanja o tome koji je program najbolji za mene i koji ću samim tim i odabrati, bila u velikoj dilemi. Prvo o čemu sam razmišljala bio je program Web dizajna, međutim nije mi trebalo dugo da se predomislim i ipak odlučim za program PHP programiranja. Razlog tome svakako je velika rasprostranjenost korištenja ovog programskog jezika u web okruženju te činjenica da je PHP danas jedan od najtraženijih, ali i najlakših programskih jezika. PHP programeri/ke stalno su potrebni i mislim da se situacija neće uveliko mijenjati u budućnosti. Također, toj odluci doprinijela je i činjenica da na ovome programu ne učimo striktno i samo PHP programski jezik nego i mnogo drugih stvari i da su polaznici završetkom ovog programa sposobni samostalno napraviti moderne web aplikacije.“

Za učenje na daljinu morate znati organizovati vlastito vrijeme

IT Academy obezbjeđuje nastavu na dva načina, tradicionalno učeći u učionici ili putem Interneta, učeći na daljinu (Distance Learning ili DL sistem). Oni koji odaberu učenje preko Interneta, dobiju pristup posebnoj e-learning tehnologiji. Merima ističe da je jako zadovoljna DL sistemom te da ga smatra pozitivnom pojavom koju su nam omogućile moderne tehnologije. „Njegova prednost definitivno leži u činjenici da sami možemo određivati kada i koliko ćemo učiti. Nismo ničim uslovljeni kao što je to slučaj sa klasičnom nastavom. Moram naglasiti da je kod DL sistema veoma važno znati organizovati vlastito vrijeme i da je to jedini preduslov za uspjeh. Apsolutno ničim drugim se ne razlikuje od klasične nastave, a ja bih prije izdvojila pozitivne karakteristike ovakvog sistema praćenja nastave nego što su to negativne, kojih prema mom mišljenju i nema. Opet kažem, sve zavisi od individualne percepcije i mišljenja o ovakvom sistemu učenja“, zaključuje ona.

Standardno pitanje upućeno Merimi je: „Otkud ti u programiranju?“, misleći na nedostatak prijašnjeg iskustva u IT-u, što je mnogima i razlog zbog kojeg se ne odluče okušati u ovakvim programima. „Mogu slobodno reći da prije polaska na Akademiju nisam znala apsolutno ništa o programiranju, programskim jezicima, načinu na koji se programira niti o tome kako sve to funkcioniše, mada mogu reći da me oduvijek zanimao ovaj segment IT-a, samim tim što je moj prvi izbor prilikom odabira srednje škole bila Srednja škola grafičkih tehnologija, dizajna i multimedije, koju međutim nisam upisala iz nekih drugih razloga. Ipak, nakon samo šest mjeseci pohađanja Akademije dobila sam priliku da se okušam u ovome poslu i samim tim  praktično usavršavam i nadograđujem svoje znanje“, pojašnjava ona.

Dodaje i da se programiranje ne uči preko noći te da je zaista potrebno uložiti mnogo truda i odricanja kako bi se usvojile osnovne potrebne vještine i rutina. „Programiranje nije naporno ukoliko zaista volimo taj posao i osjećamo da je to pravi izbor i polje u kojem se pronalazimo, ali zahtjevno zasigurno jeste. Međutim, ja sam vremenom naučila da se priviknem na sve ono što zahtijeva obrazovanje u ovome sektoru i mislim da je ključno znati upravljati vremenom te da smo onda u mogućnosti sve savladati na odgovarajući i ‘bezbolan’ način“, zaključuje Merima.

Programiranje je veoma perspektivan posao

Kao i mnoge djevojke iz struke s kojima sam imala priliku razgovarati, i Merima je primijetila manjak djevojaka u poslovima generalno povezanim sa tehnologijama i IT strukom što objašnjava: „Razlozi za to vjerovatno leže u predrasudama i generalnom mišljenju da to nije ‘posao za djevojke’ s čim se definitivno ne slažem. Programiranje je veoma perspektivan posao i svim djevojkama koje su zainteresovane za ovu oblast i smatraju da mogu uspjeti u tome i na kraju krajeva žele se baviti time, savjetovala bih da i pokušaju bez obzira na mišljenja drugih.“

Merima će pohađati ITAcademy do 1. novembra 2016. godine, ali naglašava da njeno školovanje ne završava s tim datumom. Na pitanje da li bi i zašto bi nekom savjetovala da se okuša u programiranju, Merima kaže: „Najveća prednost IT-a po mom mišljenju je perspektivnost u toj oblasti. S druge strane, smatram da je to veoma interesantna oblast i pravi izbor za sve one koji su ‘zaljubljeni’ u tehnologiju. Također, poznavanjem ove oblasti otvaraju nam se i mogućnosti rada iz vlastitog doma što je barem za mene bio jedan od razloga odabira ovog posla. Što se tiče općenito edukacije u IT sektoru mislim da ona počinje tek sa završetkom školovanja, jer koliko god Akademija ponudila dobar nivo znanja za svoje polaznike smatram da su to ipak samo na neki način temelji jer se tehnologija non-stop mijenja, usavršava i unaprijeđuje i samim tim to zahtijeva i cjeloživotnu edukaciju ukoliko se već odlučimo za rad u  IT sektoru.“

O planovima za budućnost, Merima naglašava da joj je cilj uspješno završiti trenutni program te se dalje unaprjeđivati u IT sektoru. „Možda se odlučim upisati još neki od programa na IT Akademiji, za koji se ukaže potreba. Voljela bih u budućnosti kreirati svoju web aplikaciju, nešto poput virtuelne biblioteke i sl. ali o tome ću više razmišljati kasnije“, za kraj dodaje ona.